Tuesday, June 9, 2009

17岁 . 09/06/09

刚看完这部17 again回来,
心里有许多感触,电影里的对白,情节..
不但把mike带回了17岁,
也间接的让我回想起17那年,我到底干了什么,
我们一起建筑了属于我们的感情,默契,
只要有对方什么都变得无所谓,因为彼此知道最好的已经在面前,
起起伏伏的画面不断放映,我根本没法专心看电影,
一幕幕有你的画面不断重现,经历了许多不开心,
但那时的我从来没回想起,
自己第一次真正爱上你的那一刻是什么感觉的,
那种只要远远的望着你就已经很满足了,
更何况能够紧紧地握着你的手,但我还是放开了...
我忘记了当初最原始的爱,
只让愤怒,现实,不理智,冲昏了脑,
一次又一次的让你流泪,
我现在才领悟可能我是你这辈子,
让你流最多眼泪的人,
可是你给我的是你毫无保留的关怀与爱,
我却随手放开...
你让我感到满满的幸福,
才察觉分开以后我在也没那么幸福过了,
你留给我的是欢乐,喜悦,
曾把你捧在手心细心的呵护,到后来却亲手摧毁了。

电影里有句对白,
Mike O' Donnell: Scarlet, before you go through this, I want to remind you of September 7th, 1988. It was the first time that I saw you. You were reading Less Than Zero, and you were wearing a Guns 'n' Roses t-shirt. I'd never seen anything so perfect. I remember thinking that I had to have you or I'd die... then you whispered that you loved me at the homecoming dance, and I felt so peaceful... and safe... because I knew that no matter what happened, from that day on, nothing can ever be that bad... because I had you. And then I, uh... I grew up and I lost my way. And I blamed you for my failures. And I know that you think you have to do this today... but I don't want you to. But I guess... if I love you, I should let you move on.
[pretending to read a letter to Scarlet in divorce court]

2002年当我们都14岁时,我遇见了你,
长大后一切都仿佛变了,其实只是我们都忘了最初的感觉
你教会了我如何去爱一个人,
你也让我体会了被爱的感觉,

p/s: if I love you, I should let you move on,
thank you for your love,
I'll miss you always.

2.54am

end

4 comments:

  1. Those is yours feeling? From u say that u cant concentrate on the movie anymore....is so touching~i really dont know a guy are able to write these all..Or mayb my guy never wrote these all to me~haha..But really 唤醒了我当年的回忆。

    ReplyDelete
  2. 党你真正爱过,然后真正失去了,
    你就会明白我所说的啦,
    可能人总要在失去后才学会珍惜吧。

    ReplyDelete
  3. yeah baby...i know who r u saying..haha

    ReplyDelete
  4. yes baby u noe what i m thinking,
    so keep it a secret shhh...

    ReplyDelete